blog.

Almost there.

Mozilla Balkans Meetup, Ljubljana, 2010

От петък до неделя с Бого бяхме на среща на балканските общности на Mozilla или иначе казано Mozilla Balkans Community Meet-up, Ljubljana. Беше много яко!
Мисля да напиша всичко, че да не взема да го забравя.
Първо.
След като стигнахме до София отидохме до Кривото. Щях да се пречукам по стъпалата.
Видях нощната София и наистина беше интересна.
От летището хванахме самолета за Прага (с Boeing 737). Летенето било много яко нещо!
*Имам някакви снимки от въздуха, но не съм сигурен коя от кога е, защото датата на телефона ми беше объркана.

На летището в Прага пихме бира Козел 🙂

Видяхме и хората от гръцката общност – единият е голям образ. От там литнахме за Любляна (с ATR 42).
Седях точно до двигателя:)

Бяхме в (бивш) затвор!

Въпреки частта със затвора, стаите бяха интересни, като изключим тази, в която бяхме – гола стая с две легла на високо. Не се оплаквам де.

Видяхме се с други хора от Mozilla, пихме, ядохме, и т.н.
Вечерта излязохме на вечеря. Ресторантът се казваше Стара Мачка:D

Там се заговорихме с единия от гърците – Костас. Оказа се, че се занимава с много интересни неща – връзка човек-компютър, програмиране на разни неща с Arduino и куп други яки работи. Изобщо цялата вечер беше интересна.
В сутринта на събота започна главното събитие – лекции от 9 до 19 в Kiberpipa. В Kiberpipa имаше компютърен музей. Имаха много стари компютри, Commodore 64, някакво Atari , лампи по 15см, punchcard компютри, мейнфреймове и още тонове интересни работи. Цялата им зала беше яка, а над вратата за тоалетната имаше скролващ дисплей, на който вървеше /dev/null

Първо трябваше да има поздрав от William Quiviger, който не можа да дойде и го направи по Skype.
След това всяка общност се представи и каза долу-горе кой какво е направил и ще прави.
Говори се и за новите работи във Firefox 4. Има страшно много подобрения – и хардуерно ускорение и нов HTML5 parser и други по-интересни неща.
Казаха и за новостите по SUMO. Честно казано, не се занимавам много със SUMO, но частта с помощта на живо и това с туитовете беше много яка!
Pierros говори за Drumbeat фестивала. Изглежда много яка идея.
След него Milos обясни за сайтовете на общностите, логото, шаблона и други работи около тях.
След това имаше превод на някои статии в SUMO с новия инструмент. Много е лесно и удобно.
После писахме добавка с Jetpack. Това нещо не го бях пипал от 0.1. Станало е доста по-различно. Писането на добавки вече е още по-лесно.
Имаше част, в която показаха mozmill – command line инструмент за тестване на преводите на Firefox – програма, която пуска firefox, цъка на менютата и намира конфликти, които после оцветява в червено и ги запазва в картинка.
Последва QA sprint. Общо взето нарочно крашване на лисицата, за да се види дали има проблеми.
Може да съм изпуснал нещо, но едвам стоях буден. Не защото лекциите бяха скучни (не, не бяха), а защото почти не бях спал

След лекциите отидохме в хотела за малко почивка преди вечерята с гост-изненада. От началото ни говореха, че ще е известна балканска певица. Очаквахме някоя чалга звезда от България. По едно време споменаха нещо за Лейди ГарГа. За щастие не беше нито едно от двете, а CEO-то на Mozilla – Gary Kovacs, Mary Colvig и Tristan Nitot. Много забавни хора!
Бях на една маса с Gary Kovacs и говорихме за много неща. Каза, че нямаме акцент и се учуди как така сме научили английски. Малко не можах да му обясня какво е това геодезия, ама нищо. Важното е, че успях да се снимам с него! Няколко пъти.

Умрялата физиономия се дължи на много вино и малко спане, а тениската е заради концерта, на който щяхме да ходим.
Трябваше да отидем на Led Zeppelin tribute група, ама ги изтървахме.

Разбира се, това не ни спря да пием по бира преди да се върнем в затвора. Барът се намираше на улица “Българска”:)

В неделя сутрин имаше малко говорене в Киберпипа. “Отчитане” на свършените неща през последните 6 месеца и задаване на нови цели за следващите 6. Видяхме се за последно, подариха ни по една Balkans тениска и тръгнахме към летището. Имаше някакви странни самолети, които не бях видял преди.

Някаква нахална рускиня ми седна на мястото в лявата редица и трябваше да съм вдясно и не успях да видя по-яката част от Алпите.

Като кацнахме в Прага имахме почти 4 часа да обикаляме. Прага е як град, като съдя по малкото, което успях да видя. Имаше нещо, защото навсякъде имаше маскирани като папата хора, дяволи, деца със светещи рогати шапки и все такива странни работи. Срещнахме един българин. От Прага хвръкнахме с близо час закъснение, защото крилата бяха замръзнали. Кацнахме в София, хванахме си автобуса и към 04:30 вчера си бях у дома. Спах до 16:40.

Като цяло всичко ми беше интересно и ме нарадва максимално. Не съм от хората, които излизат навън и после само говорят колко е смотано тук и как Там са  години напред, но ще кажа, че не ни спряха само на една пешеходна пътека и при наличието на много сняг и -2-3 градуса пътищата им бяха достатъчно чисти, за да може “совалката” спокойно да си кара със 140km/h.

Ето албумът с някои от снимките: цък

Ако някой го е изчел докрай – браво!

*Доста неща ми се губят, затова ще допълвам каквото се сетя с течение на времето.